دستگاه سنگ شکن مخروطي
نوشته شده توسط : رسول

دستگاه سنگ شکن مخروطي

دستگاه هاي سنگ شکن که در صنايع مختلف به منظور توليد تکه سنگ هاي کوچک يا سنگريزه يا شن و ماسه و غيره از سنگ هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرند، به طور کلي به سه دسته‌ي سنگ شکن هاي ضربه اي، سنگ شکن هاي مخروطي و سنگ شکن هاي فکي تقسيم مي گردند. دستگاه سنگ شکن مخروطي بر اساس نيروي فشار عمل خرد کردن مواد را انجام مي دهد. در واقع سنگ شکن مخروطي يک دستگاه فشرده سازي است که با فشار دادن يا فشرده سازي مواد و سنگ ها و بار ورودي، که بين يک قطعه فولاد ثابت و يک قطعه فولاد متحرک قرار مي گيرند، عمل خرد کردن را انجام مي دهد و اين مواد و بار ورودي را خرد و تکه تکه مي کند.

مقدار خرد کردن نهايي تا رسيدن به اندازه دلخواه در سنگ شکن مخروطي، با تنظيم کردن قسمت ثابت فولادي يا شکاف بين اين دو صفحه خرد کننده در پايين ترين نقطه امکان پذير مي باشد.

ويژگي هاي سنگ شکن هاي مخروطي

دستگاه هاي سنگ شکن مخروطي از سنگ شکن هاي محبوب در صنعت محسوب مي شوند. از اين سنگ شکن ها در توليد دانه ها، عمليات استخراج و عمليات بازيافت استفاده مي گردد. سنگ شکن مخروطي براي خرد کردن انواع سنگ هاي معدني، سنگ هاي نيمه سخت و سخت مورد استفاده قرار مي گيرد. از سنگ شکن مخروطي به صورت معمول در مراحل خرد کردن ثانويه و مراحل سوم و چهارم استفاده مي شود. اما با اين حال و در صورتي که اندازه دانه فراوري شده به اندازه کافي کوچک باشد و نياز به مرحله خرد کردن اوليه سنتي نباشد، اين سنگ شکن مي تواند اولين مرحله از فرايند خرد کردن را نيز انجام دهد.

عمل خرد کردن در اين نوع سنگ شکن بين يک صفحه فولادي ثابت و يک صفحه فولادي متحرک انجام مي پذيرد. اين دو صفحه ثابت و متحرک به طور مداوم عمل فشرده سازي را بر مواد اعمال مي کنند. صفحه فولادي متحرک يا منتل که بر روي شافت اصلي قرار مي گيرد و صفحه ثابت يا کانکيو که داخل بدنه اصلي دستگاه يعني همان تاپ شل سوار شده است. در واقع اندازه مواد در داخل يک حفره خرد کننده کاهش  مي يابد و سنگ هاي بزرگ تکه تکه مي شوند. اين حفره توسط اکسنتريک که در پايين شفت اصلي قرار دارد و موجب دوران آن مي گردد، باز و بسته مي گردد. سنگ شکن مخروطی با فشردن سنگ ها بین یک دوک چرخشی غیر متحرک، که توسط یک پوشش مقاوم در برابر سایش پوشانده شده است، و يک قیف مقعر محصور ، سنگ را می شکند. وقتی مواد و سنگ ها به بالای سنگ شکن مخروطی وارد می شوند، بین صفحه ثابت و صفحه متحرک قرار مي گيرند و فشرده می شوند.

عملکرد سنگ شکن مخروطي

 قطعات بزرگ سنگ معدن یک بار شکسته می شوند، و سپس در موقعيت پايين تري قرار مي گيرند تا دوباره شکسته شوند. سنگ ها به علت آن که کوچک تر شده اند در نقطه پايين تري قرار مي گيرند.. این روند تا جایی ادامه پيدا مي کند که قطعات به اندازه کافی کوچک شوند و بتوانند از دهانه باریک پایین دستگاه سنگ شکن مخروطي به بيرون سقوط کنند و از دستگاه خارج شوند.

 منبع : تجهیز توسعه تارتن

 





:: برچسب‌ها: تارتن , سنگ شکن مخروطی , سنگ شکن ضربه ای , سنگ شکن فکی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: